Tramwaje Warszawskie rozpoczęły remont torowiska na ulicy św. J. Odrowąża. Od 8 kwietnia tramwaje linii 1, 3, 4 i 25 kursują do ronda Żaba. Ruch tramwajowy między rondem Żaba a pętlą Żerań Wschodni został wyłączony.
Pasażerowie mogą korzystać z autobusowej linii zastępczej Z-1 na trasie Rondo Żaba – Metro Bródno. Dodatkowo, linia 234 została wydłużona do metra.
Kluczowe wnioski
- Remont torowiska na ulicy św. J. Odrowąża w Warszawie
- Skrócenie tras tramwajowych linii 1, 3, 4 i 25 do Ronda Żaba
- Wyłączenie ruchu tramwajowego między Rondem Żaba a pętlą Żerań Wschodni
- Uruchomienie linii autobusowej zastępczej Z-1 i wydłużenie linii 234 do metra
- Zmiany w komunikacji miejskiej spowodowane remontem torowiska
Wprowadzenie do remontu torowiska na Bródnie
Tramwaje Warszawskie rozpoczynają remont torowiska na Bródnie. Projekt potrwa około 3 miesięcy i obejmie modernizację ponad 4 kilometrów trasy tramwajowej. Ta inwestycja poprawi przepustowość i bezpieczeństwo kluczowego odcinka sieci komunikacji miejskiej.
Zakres prac remontowych
Prace remontowe obejmują szeroki zakres działań, w tym:
- Wymianę torów wzdłuż ulic św. J. Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej
- Całkowite korytowanie i ułożenie nowego torowiska
- Wymianę podkładów i szyn na całej długości trasy
- Modernizację sieci trakcyjnej (wymiana słupów, naciągów i kabli zasilających)
- Naprawę przejazdów oraz położenie nowych nawierzchni asfaltowych i brukowych
- Wprowadzenie nowoczesnego odwodnienia, którego wcześniej brakowało
Dlaczego remont jest potrzebny
Trasa na Bródnie wkrótce stanie się jedną z najbardziej obciążonych w Warszawie. Kilkadziesiąt tramwajów na godzinę będzie korzystać z nowej zajezdni na Annopolu.
Niektóre odcinki torowiska pamiętają lata 1999-2000. Wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty szyny były przytwierdzone do drewnianych podkładów.
Modernizacja infrastruktury zapewni bezpieczną i niezawodną komunikację dla rosnącego ruchu tramwajów.
Zmiany w komunikacji miejskiej podczas remontu
Remont torowiska na Bródnie wymusza zmiany w warszawskiej komunikacji miejskiej. Wprowadzono modyfikacje tras tramwajowych i nowe linie autobusowe. Celem jest zapewnienie sprawnego przemieszczania się pasażerów.
Skrócone trasy tramwajów
Od 8 kwietnia tramwaje linii 1, 3, 4 oraz 25 kursują tylko do Ronda Żaba. Dalej można korzystać z autobusowej linii zastępczej Z-1 do stacji metra Bródno.
Tramwaje linii 1, 3, 4 dojeżdżają do Ronda Żaba i zmieniają numery. Kontynuują trasę jako inna linia. Linia 25 kończy kurs na Rondzie Żaba.
Linie autobusowe zastępcze
Uruchomiono autobusową linię zastępczą Z-1 na trasie Rondo Żaba – Metro Bródno. Wydłużono też trasę linii 234 do metra.
Nowa trasa 234: AUGUSTÓW – … – Daniszewska – Annopol – Rembielińska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO.
Zmiany mają zapewnić sprawny dojazd mimo remontu torowisk. Ułatwią podróże do pracy, szkoły i innych ważnych miejsc. Warto śledzić aktualne informacje o zmianach w komunikacji miejskiej.
do kiedy remont torowiska na bródnie ?
Remont torowiska na Bródnie zakończył się 24 czerwca. Tramwaje linii 1, 3 i 4 wróciły na stałe trasy. Autobusy 234 znów jeżdżą do Żerania Wschodniego, a linia Z-1 przestała kursować.
Prace remontowe trwały niespełna dwa miesiące, rozpoczęły się w kwietniu. Każdy etap zajmował około 2 tygodni. Dzięki sprawnej organizacji, harmonogram remontu został dotrzymany.
To dobra wiadomość dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej na Bródnie. Powrót do stałych tras ułatwi podróżowanie mieszkańcom tej części Warszawy.
Podczas remontu obowiązywały tymczasowe zmiany w komunikacji. Teraz pasażerowie mogą cieszyć się powrotem do regularnej siatki połączeń. To z pewnością przyczyni się do większej wygody podróżowania.
Linia | Trasa przed remontem | Trasa w trakcie remontu | Trasa po remoncie |
---|---|---|---|
1 | Młociny – Bródno | Młociny – Rondo Żaba | Młociny – Bródno |
3 | Marymont – Bródno | Marymont – Rondo Żaba | Marymont – Bródno |
4 | Metro Politechnika – Bródno | Metro Politechnika – Rondo Żaba | Metro Politechnika – Bródno |
234 | Żerań Wschodni – Rondo Żaba | Stacja M2 – Rondo Żaba | Żerań Wschodni – Rondo Żaba |
Z-1 | – | Rondo Żaba – Metro Bródno | – |
Modernizacja torowiska na Bródnie to ważny krok w rozwoju infrastruktury tramwajowej. Pasażerowie mogą korzystać z wygodnych połączeń. To z pewnością poprawi jakość podróżowania w tej części Warszawy.
Nowa zajezdnia tramwajowa na Annopolu
Na Annopolu powstaje nowoczesna i ekologiczna zajezdnia tramwajowa. To będzie najbardziej zaawansowana inwestycja tego typu w Polsce. Oferuje ona szereg innowacyjnych rozwiązań dla transportu miejskiego.
Cechy nowoczesnej zajezdni
Nowa zajezdnia zajmie prawie 12 hektarów, z ponad 14 km torów. Składać się będzie z 14 budynków, a 20% terenu będzie zielone.
Projekt wykorzysta odnawialne źródła energii, takie jak pompy ciepła i ogniwa słoneczne. Zintegrowany system zarządzania zautomatyzuje większość codziennych operacji.
System obsłuży ponad 70% ze 100 planowanych zwrotnic. To znacznie ułatwi codzienne funkcjonowanie zajezdni.
Znaczenie dla rozwoju sieci tramwajowej
Ta zajezdnia jest kluczowa dla rozwoju warszawskiej sieci tramwajowej. W stolicy powstaje ponad 11 kilometrów nowych tras tramwajowych.
Tramwaje z Annopola będą obsługiwać nowe linie na Kasprzaka, Gagarina i do Wilanowa. Wkrótce rozpocznie się budowa linii na Rakowieckiej i do stacji Warszawa Zachodnia.
Zajezdnia pomieści ponad 150 niskopodłogowych tramwajów. To znacząco zwiększy tabor warszawskiego transportu publicznego.
Budowa zajezdni kosztować będzie około 670 milionów złotych brutto. Część środków pochodzi z funduszy unijnych. Ta inwestycja to ważny krok w modernizacji komunikacji miejskiej Warszawy.
Wniosek
Remont torowiska na Bródnie zakończył się po kilku miesiącach. Pasażerowie mogą teraz korzystać z tramwajów na całej trasie. Ta inwestycja była kluczowa dla obsługi nowych tras tramwajowych w Warszawie.
Nowa zajezdnia na Annopolu będzie ważnym elementem rozwoju komunikacji tramwajowej. Wraz z 11 km nowych tras, znacząco poszerzy się sieć tramwajowa. Dzięki temu transport publiczny stanie się bardziej dostępny i atrakcyjny.
Zakończenie remontu i budowa zajezdni to istotne kroki w rozwoju komunikacji. Te inwestycje poprawią komfort i jakość obsługi pasażerów. Modernizacja sieci tramwajowej przyniesie korzyści mieszkańcom Warszawy.